Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2009

Tα καινούργια παπούτσια.



Η σχέση του δρομέα με τα παπούτσια του είναι μια σχέση αγάπης ή μίσους . Το κάθε ζευγάρι που θα δοκιμάστει , που θα φορεθεί στην προπόνηση και στον αγώνα, γράφει την ιστορία του. Σίγουρα δε μένει αδιάφορο. Θα σχολιαστεί θετικά ή αρνητικά θα διαφημιστεί απο δρομείς σε δρομικά πηγαδάκια ή θα πεταχτεί στον λεκτικό καιάδα , θύμα της δυσαρέσκειας αυτουνου που τα δοκίμασε και τον απογοήτευσαν. Πολλές φορές για το ίδιο μοντέλο παπούτσια, μπορεί και να ακούσεις τις εντελώς αντίθετες απόψεις.




Το πρώτο σημείο στο οποίο πρέπει να είσαι προσεκτικός για την επιλογή σου , είναι ποιον συμβουλεύεσαι. Και αυτό είναι κανόνας που τον ακολουθώ σε οποιαδήποτε συμβουλή ζητάω ή οποιαδήποτε συμβουλή προθυμοποιήται να μου δώσει κάποιος απο μόνος, του ακόμα και έξω απο τα δρομικά πλαίσια.
Στα παπούτσια τώρα. Τι να το κάνεις αν σου προτείνουν ενα μοντέλο μόνο και μόνο επειδή τα φοράει ο ταδε παγκόσμιος πρωταθλητής , την ώρα που αυτός είναι 55 κιλά κι εσύ 100; Θα τρέξεις σαν αυτόν; Με τίποτα .. άσε που το πιο πιθανό είναι να βγάλεις κανένα τραυματισμό... θα τα πω και πιο κάτω. Ή τι να το κάνεις αν αγοράσεις το τάδε αδιάβροχο μοντέλο που φόραγε ο νικήτης σε κάποιον ορεινό αγώνα παρόλο που εσύ έχεις σκοπό να τρέξεις μόλις 10 χιλιόμετρα σε αγώνα της πόλης. Όσο και να είναι "μπάνικα" στο μάτι.. είναι σαν να προσπαθείς να ξεδιαλέξεις φακές με γάντια του μπόξ.
Το τρέξιμο είναι χόμπυ που κάθε μέρα κερδίζει καινούργιους φίλους.

Κάθε τι που φέρνει κόσμο, φέρνει με τη σειρά του χρήματα και η έρευνα με τη βελτίωση πάνω στα συγκεκριμένα προϊόντα φέρνουν με τη σειρά τους περισσότερα χρήματα.

Αυτή είναι και η αρχική ιδέα των αθλητικό-και όχι μόνο-βιομηχανιών.


Κι έτσι στην αγορά κυκλοφορεί οτιδήποτε μπορεί κάποιος να φανταστεί. Απο παπούτσια για τρέξιμο σε βράχια, μέχρι πανάλαφρα παπούτσια χωρίς εσωτερικές ραφές για λιγότερες τριβές στο πόδι. Απο παπούτσια με γερό κράτημα μέχρι μοντέλα που διαφέρουν ανάλογα με τη γωνία πρόσφυσης του ποδιού του δρομέα με το έδαφος (π.χ υπερπρηνισμός).
Ένα απο τα πιο γνωστά αξίωματα που σπάνια όμως μας το υπενθυμίζει κάποιος είναι οτι το παπούτσι δε σε κάνει με τίποτα πιο γρήγορο. Ποιο γρήγορος γίνεσαι με τη προπόνηση , με τη μελέτη πάνω σε αυτή , με κούραση και ιδρώτα. Τα υπόλοιπα πλεονασμός.


Στην πραγματικότητα το αθλητικό παπούτσι έχει πρώτο ρόλο να προστατεύει τα πόδια και κατ'επέκταση αρθρώσεις όπως τα γόνατα ή η μέση. Μετά να υποστηρίξει ή να ενισχύσει τη κίνηση.


Η επιλογή του μοντέλου ανάλογα με τα πόσα γραμμάρια ζυγίζει το παπούτσι μπορεί να σου προσφέρει ένα πιο ξεκούραστο και άνετο τρέξιμο αφού σηκώνει το πόδι στην κίνηση του λιγότερο βάρος αλλά μπορεί και να σου φέρει έναν σοβαρό τραυματισμό οταν η κατασκευή του δεν υποστηρίζει το δικό σου σωματικό βάρος, εκεί που στην πραγματικότητα χρειάζεσαι πιο ενισχυμένο παπούτσι.. Άρα δεν ισχύει απόλυτα το όσο πιο ελαφρύ τόσο πιο καλό.


Η επιλογή του αγωνιστικού σου ζευγαριού πρέπει να γίνει λαμβάνοντας υπόψιν και την απόσταση που θέλεις να διανύσεις. Άλλο 5 χιλιόμετρα άλλο 50. Πρέπει να σε προστατεύει ανάλογα και με το έδαφος ή τις συνθήκες που πρόκειται να το φορέσεις. Άλλο η άσφαλτος άλλο η λάσπη ή οι πέτρες. Με αυτά και αυτά καταλήγουμε στο οτι δεν είναι αρκετό το να κατεβάσεις απο το ράφι του μαγαζιού το παπούτσι επειδή σου αρέσει απλά το χρώμα του, ή επειδη είναι της πιο γνωστης μάρκας ή επειδή τα διαφήμησε φόρα παρτίδα ή με πλάγιο τρόπο κάποιος διάσημος του χώρου.
Σε μια συζήτηση με δρομείς κάπου ένας μεγαλύτερος ηλικιακά δρομέας υποστήρηξε το εξής. "Το καλύτερο παπούτσι είναι αυτό που ταιριάζει στο πόδι σου." Και είχε δίκιο . Δεν είναι απαραίτητο να αγοράσει τα πανάκριβα παπούτσια κάποιος που ούτε επιδόσεις κάνει ούτε συστηματικό τρέξιμο κάνει. Και με φτηνότερα μοντέλα το τρέξιμο το κάνει. Τώρα αν θέλει να δώσει χρήματα για κάτι καλύτερο ακόμα και αν δεν το χρειάζεται... δικός του λογαριασμός.


Όμως και στον δρομέα επιδόσεων το πιο προσεγμένο παπούτσι , είναι αυτό που ταιριάζει για άλλους λόγους στο πόδι του, οπότε... και η πιο πάνω θεωρία μερικώς επαληθεύεται.


Μεγάλη προσοχή θέλει κι εκεί που αυτά έχουν πεθάνει κι εμείς δεν το έχουμε καταλάβει. Κάποιες εταιρίες δίνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων που μετά απο αυτά το παπούτσι θεωρητικά χάνει απο την προστασία ή την ελαστικότητα του. Αυτό όμως το βλέπεις στην πράξη ανάλογα με τη χρήση αλλα και γιατι πολλές φορές το νούμερο αυτό είναι μικρότερο απο την πραγματικότητα για λόγους μάρκετινγκ

Μια απο τις ενδείξεις για να αγοράσω καινούργια παπούτσια είναι αν μου βγαίνουν τίποτα περίεργα πονάκια .. Ξεκούραση και αλλαγή παπουτσιών αν είναι ήδη φορτωμένα με χιλιόμετρα και με αυτή τη συνταγή εγώ είμαι εντάξει.


Προχτές μου ήρθαν με το ταχυδρομείο τα τελευταία παπούτσια που παρήγγειλα για τους αγώνες μου, κυρίως για τον επερχόμενο μαραθώνιο του νοεμβρίου. Χτες λοιπόν έκανα το πρώτο τρέξιμο με αυτά, πρώτα απ όλα για να τα δοκιμάσω στο πάτημα και μετά να αρχίσω το "στρώσιμο" τους , αυτά τα οσα χιλιόμετρα χρειάζονται ωστε να πάρει το παπούτσι τη φόρμα του ποδιού και να γίνει πιο εύκαμπτο ωστε στον αγώνα να μη βγουν ατυχίες όπως να με¨χτυπήσει" ή να με "κόβει" σε κάποιο σημείο του .


Τρέχοντας λοιπόν σκέφτηκα δεν θα γράψεις τίποτα για τα σπορτέξ; Όταν είμασταν μικροί όλα τα αθλητικά παπούτσια οι συνομηλικοί μου τα λέγαμε σπορτέξ.


Ε, απο τα σπορτέξ του Τρεχαλάκη , αφιέρωμα στα σπορτεξ γενικά.
Και... καλά τρεξίματα .


Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2009

Memory Walk ! 20 Σεπτεμβρίου 2009

Memory Walk ! 20 Σεπτεμβρίου 2009


Ελάτε να περπατήσουμε μαζί !

Από την πλατεία Συντάγματος μέχρι το Ζάππειο την Κυριακή 20.09.09 & ώρα 10:30 π.μ.